מדוע האופוזיציה מוותרת על ניהול ועדה שתעסוק בקיפוח?

    לות של ועדה כזו היא אפסית לעומת ההישגים שאנו יכולים להשיג למען אזרחי ישראל
    איתי גדסי No Comments on מדוע האופוזיציה מוותרת על ניהול ועדה שתעסוק בקיפוח?

    ועדת הכנסת אישרה ועדת צדק חלוקתי בראשות מיקי זוהר • הוועדה תעסוק בחלוקת משאבים צודקת בין מרכז לפריפריה ובצמצום הפערים בחברה בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה והתרבות • למרות שהועדה מגיעה לאופוזיציה, היא מסרבת לקחתה לידיה

    לות של ועדה כזו היא אפסית לעומת ההישגים שאנו יכולים להשיג למען אזרחי ישראל
    13:21
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on יעל שבח: "גם לאלמנה וותיקה יש עוד דרך ארוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהתאם לסיכומים, ועדת הכנסת אישרה הקמתה של ועדה מיוחדת בנושא צדק חלוקתי ושוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר (ליכוד).

    הוועדה תעסוק בחלוקת משאבים צודקת בין מרכז לפריפריה ובצמצום הפערים בחברה בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה והתרבות. הועדה תעסוק בעידוד רשויות מרובות מקרי רווחה, חלוקה מחודשת של דיור ציבורי עתידי, קרקעות, גבולות ואזורי תעשיה ברשויות המקומיות. חלוקה מחודשת של תקציבי ספורט ותרבות, הטבות מס ליישובי הפריפריה ויצוג הולם של תרבויות שונות במשרות ציבוריות.

    הקמת הוועדה מותנית באישור מליאת הכנסת ותעלה להצבעה בימים הקרובים. גם לאופוזיציה ניתנה אפשרות להקים ועדה בראשותם, אך עד שעה זו באופוזיציה מסרבים להקים את הוועדה ולהודיע מי יעמוד בראשה.

    יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש (ליכוד) אמר: "הפערים בישראל מלווים את עבודת הכנסת והממשלה יום יום ואנו פועלים רבות בנושא תוך הקצאת משאבים רבים. עם זאת, בנושא חשוב כזה, ככל שנקדיש יותר פוקוס ומשאבים- מה טוב. מאז שהגיע לכנסת פעל ח"כ זוהר רבות לקידום הצדק החלוקתי והשוויון ולכן ראוי שהוא יעמוד בראש הוועדה החשובה הזאת" .

    ח"כ מיקי זוהר: "עלות של ועדה כזו היא אפסית לעומת ההישגים שאנו יכולים להשיג למען אזרחי ישראל. בדיוני הוועדה נדון בפערים והקיפוח בתחומים השונים- חינוך, תרבות, ספורט, רווחה ועוד, נשאיר את הנושא על סדר היום ונקדם את השוויון".

    זוהר הוסיף: "כמי שמגיע מהפריפריה, אני מכיר היטב את הקיפוח והפער האדיר שיש במדינת ישראל בין מרכז לפריפריה בכל התחומים. תמורת הקמת הועדה, אזרחי ישראל ירוויחו עשרות מונים ע"י צמצום הפערים והקיפוח הקיים במדינה"

    ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הביעה התנגדות להקמת הוועדה: "אין עוררין שמדובר באחד מנושאי הליבה בכנסת הנוכחית וטוב שכך. עם זאת, כבר היום אנחנו מתקשים להגיע לכל הדיונים ובכך לא עומדים במשימות שהוטלו עלינו על ידי הסיעות שלנו והציבור. לכן אני מתנגדת להקמת ועדה נוספת".



    0 תגובות